Wednesday, January 11, 2012

[SOUTH KOREA] 8th Trip - Part 4

k mari la sambung sini ek...
pas penat jalan2 situ..next destination???


Tempat idaman kalbu Cik Gadget..thehehehe...kemanakah?
APGUJEONG...wowowow..ni tempat orang kekaye je ni ha..wpun kami ni tak brape nak kaya kekdahnye tapi bile pijak je jalan tar kat situ dah berasa cam org kaya kekdahnye..ekekekee...


ape ke benda ade kat sini ni ha??
Tempat sasaran is..KONA BEANS
nape nape?? ape yg best beno situ?? kedai kopi milik siapakah?
wokey meh nak cite...cafe ni baru je bukak tak smpi beberapa hari la kut..
owner dia OMMA2 dak2 gojes lagi sensasi SUPER JUNIOR..
diulangi OMMA OMMA dorang ye...tapi of coz le segalanya datang dr anak2 dorang yg gojes..cumanye cafe ni dedicated buat mak2 dorang ni..
so sape nak melawat bakal2 mak mentua korang boleh la pegi..sbb mmg mak2 mentua yg akan menyambut korang kat depan pintu cafe tu..walaaaaa!!
aku excited gak le wpun bukan bakal laki aku kan..takpe2 aku tumpang gembira tuk geng2 crime aku yg nak jumpe mak mentua dorang..ekeee...mak mentua aku kat kedai lain..kekekekkeke..


wokey..cane nak gi sini ye...hem..memula naik subway n turun kat Apgujeong..kuar kat exit....pastu jalan straight je smpi jumpe balai polis (balai ni kat seberang jalan) tu landmark 1..jalan depan skit nnti nmpk Caffe Pascucci belah kiri ..depan cafe tu ade lorong so jalan ke belakang...smpi la Kona Beans tu ye....















meh meh nak share gambo dengan mak2 mentua kengkawan aku nih..thehehe..


tadaaaaaaaaaa...ni mak Eetuk ye...




patut la si Eetuk ni ramah mesra, mak dia pun huyoooo sgt ramah mesra siap tunjukkan tmpt duduk kami..siap borak2 wpun pada hakikatnye aku agak 'buta' korea jugak le nak menjawap kecuali dak2 geng aku yg terror tu la..akakaa....omma eetuk mmg sporting ..nak mintak amik gambo..ha amik le!! x kisah pun ha....skali omma Kyu datang...erk!! ramah gak tuh..omma sungmin plak x sempat nak tegur teguran sbbnye dia bizi gaban melayan customer..huhu..sangat bagus layanan dorang hokey...ni omma2 yg lain tgh lepak2 nyembang..




so lepak2 la situ barang sejam dua....skali partner haku dok moyan sbbnye ade Sungmin, sungjin dtg ..ekekke..walaa..giler ensem setarap abg dia..sbb dia bizi so tanak kaco..just snap dari jauh k....




nah~~ni adik sungmin..huhu




ok..gitu la citenye..nexttttttt....


Ahah!! next mission is nak gi serang SBS Award..motip???? nak tgk oppa2 kat situ..ekekkekee...nak masuk confirm la x dptkan sbb x dok tiket ..takpe2..gi je la red carpet k....kali ni dorang wat kat SBS kat Gayang nun....





sbbkan red carpet dijangka start kul 7.30mlm so kami lepak2 dulu makan kat kedai nakji..giler best k kedai ni




...dekat seblah SBS tu je...'Heat' dari fans2 dah ade dah..smpi je giler ramai ok fans bediri kat situ...








aku nak lense ni..nangis tengok..akakaka





mostly bukan Korean tapi fans dari Japan n China je belambak..menyelit2 ala2 paparazi kat situ...sbb bukan negara sendri so aktibiti paparazi sgt limited dgn kadar size dorang yg tinggi ke awan ni tak tejangkau la kamera aku dgn tangan aku yg rendang ni..puhuhuhuhu..mula2 dah dpt pot bagus..skali datang je 'kaum' tu trus tmpt kami kene block...kurang ajaran btui dak2 tu rase nak lepuk2 je pale dorang seko2..takpe2..aku relax je...


.after about 1 hour berdiri kat situ start la red carpet dengan retis2 yg tak brape nak sensasi kuar..ekekekekeke...tibe2 aku nmpk satu pot kosong kat tepi pagar..hape lagi seberapa segera aku ejas diri kat situ..walaaaa pot cantik...tapi sbb giler gaban sejuk gigil tulang kaki semua gambo 'maut' je la ..sbb gigil kan...pastu blum lagi dgn fans yg bagai nak giler menggoncang pagar besi tu..dgn aku aku skali dok begoncang situ..wakakakaka..lawak gilos lak..


so sorang demi sorang la retis kuar..aku n partner dah pecah2 sbb dorang x dpt pot aku tuh...since aku sorang je dpt menjayakan misi yg tak berape nak jaya ni..redha je la aku tesepit kat situ..nak kuar x bleh so melekat je la kat pagar tu.sib baik pagar..kalo cermin mau dah aku penyek kat situ jadi wallpaper..akakkakakakkaka....


time paling happening bile Jaejoong JYJ datang..mak eh..skit je lagi pagar tu nak tebalik..puhuhuhu cuak giler aku...kang x pasai2 dorang kata aku yg buat sbb mmg aku dok melekat kat situ..ekekeke..sib baik takde kejadian ngeri jadi...bagus ok pakgad2 situ dah le ensem siap pakai suit bagai...kalah bodigad lam cite2 drama tuh..huhuhu..daebak!!..


masa yg ditunggu tibe!! LEE MIN HO depan mata hokey...sbb pot aku agak dpan so mmg bleh nmpk la dia yg tinggi lampai tuh..wwoooooo time ni dabel havoc dr time jaejong smpi..semua org dok histeria jerit2..sbb aku nengok..'akak-akak' yang pangkat makcik@opah pun dok jerit 'oppa'...walaaa sadiss..akkakakakkakkakaka.....


tak smpi la 2 saat kut dia kat situ..pas dia masuk lambai2 kat semua trus la crowd tadi beransur kurang...nmpk sgt la pilihan kalbu dorang tu nak tgk minho semata mata..ekekee..papepun aku dah rase cam pisang lenyek kat situ baik aku blah...geng2 lain pun dah tekinja kinja sejuk tak tahan..so kami blah la..ekeke....misi half complete..thehhehe..


nextttttt............ sape kate nak balik..blum la....next kami decide nak gi cafe mak mentua aku lak..akakkakakkaa...Handel n Gretel...ni kali ke 2 aku gi..1st adik ipar Jongjin ade ...kali ke 2 dtg dah x de..ade omma ngan appa je..tehehhe..so lepak2 situ smbil makan spicy shrimp..walaa....menjilat jari k.....


cane nak gi sini...naik subway turun kat national assembly station...kuar je tuju kat KBS..Handel n Gretel btui2 depan KBS tuh..sekian....






k tu je la kut yg aku bleh cite serba sedikit..next day nye dah lepak2 je kat area2 myeongdong tuh...aku + geng decide nak gi epot next morning nye..flight kut 8am+ so aku gamble je la...first bus kul 4.45pagi kat namdaemun tuh..so mmg sempat sungguh la....pepagi buta dok tekinja kinja lompat smbil tunggu bus..thehehhehehe...aku + Cik Gadget balik dulu yg lain balik 4/1...bus smpi jumpe lak dak2 geng Cari forum..say hi!! and we're leaving to airport dgn slamat nye...so kalo sape flight kul 8+am sempat je kalo nak balik hari yg sama sbb bus awal kul 4.45 pagi and bus to airport banyak je...dun wori ..BUT..make sure catch the first bus..otherwise sila tido je kat epot tu mengelakkan dr tetinggal flight..huhu..


sekian..my 8th trip balik kampung

5 comments:

CikSengal said...

Chimeiii.. Kau kah ini?? Hahahha.. Cerita macam familiar macam pernah aku dengar je.. Hahahahhahaha..

Miss said...

puhahahahhahaha....woii cik sengal..aku la ni..akakka...cis~~~

CikSengal said...

kahkahkahkah... cik gadget tu yang tetiba buat keje gila tu kan.. hahhaa.. lawak laa korang..

Miss said...

cik gadget mmg ade sedikit 'mental' kalo bab2 gitu..ngahahhahahhaa

Mariam Musa said...

wahhh....best nya kak...nak pergi jugak kat Kona Beans...
http://thefunnjoy.blogspot.com