Thursday, January 1, 2015

Welcome Year 2015

Alhamdulilah, kita telah melangkah ke tahun baru.  Cepat betul masa belalu, pejam celik pejam celik dah masuk tahun baru and opkos la pertambahan umur jugakkan.  Try harder to accept the truth yg umur takkan kekal remaja..uhuk!.  Macam biase, bile masuk tahun baru soklan yg akan kita dengo is APA AZAM TAHUN BARU? Honestly aku bukan org yg pandai berazam bagai ni, cuma aku akan try achieve apa yg aku mampu tuk tahun tu.  Kalo dah xde rezeki nak achieve makanye postpone le tahun depan kalo diizin Allah dan panjang umur.

Kebanyakan entry blogger yg aku bace akan mention betapa byknye 'disaster' yg terjadi pada negara kita. Yup! agreed, tahun 2014 memang tahun yg penuh cabaran.  Musibah yg datang betimpa-timpa tapi jangan la kita salahkan org lain sbb segala musibah yang terjadi adalah atas kehendakNya dan DIA memberi PERINGATAN kepada kita yg alpa dengan dunia nih...huyooooo!! boleh dok jadi Ustazah? ahak!!

Papepun tahun 2015 ni mgkn akan ada cabaran2 yg menunggu jadi sama-sama la kita bedoa takde lagi kejadian2 yg tak sepatutnye.  Insyallah tahun ni aku cuba tuk mengumpul sebanyak mungkin aset2 yg boleh dikumpul cewahhh~~~ memandangkan umur pn da meningkat and seketul aset pun xde lagi melainkan kete  kemetot aku tuh makanye taun ni harus mengejar cita-cita huhuhu.

Bab jodoh kita letak ditangan Nya, berdoa dan jangan putus berdoa.  Kalau bukan takdirnye disini mungkin jodoh kita menanti diSana..insyallah.

Tahun 2014 menyaksikan aku memesongkan direction ke negara lain lak.theheh..mission accomplish dengan menawan SOUTH ISLAND NEW ZEALAND, 



alhamdulilah! tempat lama jgn dilupakan hahahha..wpun masih ditakuk negara lama tu adalah perkara wajib dlm passport aku...hahahha...KOREA la mane lagi..ahahaha..bekesempatan balik kampung bulan November aritu tuk melepaskan rindu dendam kat snow2 ha..wpun x dpt sambut new year kat sana like previous year pun xpe janji pegi...haha


walaupun tak byk travel tahun lepas tapi still bejaya la jugak bejimba-jimba kan.  Memang tak tenang la aku ni kalo tiap2 taun xde gi mane2.  Tahun ni aku tak pasti plak sbb plan tahun ni dah dihijack oleh Tim sbb dia nak join tapi katanye nak ajak gi taun 2016..baiklah~~ tak jadi pegi siap ko aku kerjakan!!

Apa pun kejadian atau musibah yg terjadi, masa tetap berjalan tanpa tunggu kita..makanye sama2 la kita perbaiki masa depan..insyallah..

bile aku rajin aku sambung la entry NZ tu ye..hahahha..

8 comments:

Cheq Sue said...

happy new year Miss...semoga tahun ni lebih baik dari sebelumnya -_-. cecepat sambung n3 NZ...kita nak tumpang baca

Bibie Karim said...

Happy new year orang kampong! Aku rasa dah jadi penyakit lah kan tiap tahun nak kena ada stamp cop South Korea. Hopefully apa je dugaan Allah bagi kat kita tahun ni...kita akan dapat hadapi & harungi dengan redha. Ada hikmah semua yang jadi...easier said than done. Hihi.

mrs said...

selamat tahun baru miss :)

Miss said...

@cheq sue..Heppi new year cheq sue, insyallah begitu la hendaknye..theheh..wokey nnti den sambung ye, tapi bejanggut jugak le nak nunggu abisnye..haha

Miss said...

@bibie..haloo org kampung! eppi new year!! tu lah penyakit tu kita je ade..hahha..bleh kene tarap pindah negara kalo cam ni penyakitnye..hahah
Aminn..begitulah hendaknye, hadap & harung dgn redha! kekorea ke kita? hehe

Miss said...

@mrs smile ..Selamat Tahun Baru 2015 mrs smile ^^ V

Jari Manis said...

Assalam Miss...r u still remember me..giteeww tanya soalan hihih..dont worry u r still in my heart walau dh lama x singgah sini dont worry i will come here antara cepat or lambat je

Selamat tahun baru buat Miss..in sha Allah semoga Allah permudahkan seala urusan dan impian miss pada tahun ini dan semoga cepat bertemu jodoh dan boleh balik kg bersama org tersyg..aminnn

Miss said...

@jari manis...heheh wajib la kenalkan..tengkius la sudi jenguk belog semberono nih hehe...amin! Semoga tahun 2015 membawa semangat dan pengalaman baru utk JM jugak ye.