Tuesday, July 17, 2012

[SOUTH KOREA] 9th Trip - Day 5

Day 5~~


Antara tempat tempatnye..


1. Namsangol Hanok Village 





tempat ni beso and boleh ronda-ronda tengok rumah-rumah korean dahulu kala.  Seriously i'm very impressed, dorang sgt particular bab preserving khazanah dorang....'cultural among modernization' good good~~


dalam ni ade tempat tuk cuba hanbok.  Haku lupe lak ha rege sewa hanbok tu ha..aku gi kaunter bayo and soh dorang pakai..ekkee..resit x jumpe lak so x dapek nak bitau ..tapi kat situ boleh la try out hanbok dia ye sbb hanbok situ ok skit bebanding yg free punye tu...kang mcm2 bau da~~ 



aku tak mo try sbb aku nak jadi photographer dorang je..ekeke..posing-posing sakan tapi limied tu area dlm tu je x bleh keluar keluar ye..



tapi aku rase kalo boleh pun sumpah dorang takkan pakai kat luar sbbnye panas nak mampus kat luar..maklum le suka ria keluar tengah hari rembang kat situ..rentung~~~

ok lah..dah abis posing ala kadar kat situ..we move to the next place..



2. Ehwa Woman University Street


Aku yang nak pegi sini sebenonye sbb nak beli beg..hehe..so tepaksa heret dorang sama la kan..basically street ni offer barang2 shopping cam kasut, baju,accesorries wanita la byk kan..nama lagi 'woman street' mmg happening tempat ni sbb ramai student lepak.  Ape yg aku cari kat sini?? ok aku nak cari beg....mmg giler rambang mata ok..beg dia comel2 sgt..rege lak semua 10,000 won...waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....aku sempat rembat 2 beg..akakka..rabak2..




kalo ikut ati aku mmg la mlm baru aku keluar dr temapt ni sbb rambang mata kan...tapi kesian lak kat dorang dah penat kan..so lepak jap kat Holly Cafe nak basahkan tekak..dah abis shopping barang yg aku nak...kitaorg decide balik otel jap lepak2 rehat2 since masing2 dah tak tau nak beli ape....First time ever bile aku travel aku balik2 hotel akakaka..not bad la cuma aku ni pemalas skit la dah balik tu nak kuar balik kan..


so after dah lepak2 jap...tibe le masa nak makan..adesss!! x sure nak bwk dorang makan pe..tapi since hari ni hari last kat situ so aku decide nak bawak dorang try 'haemultokjim' disebabkan malas nak cari merata so aku ingat nak jenguk2 pusing kat Myeongdong tengok-tengok kut ade ke....tapi seriously mmg x de dah restoran yg aku penah pegi sblm ni semua dah ganti dengan kedai2 baru..


time dok jalan2 fikir nak bawak dorang makan kat mane..tup tup aku tepandang satu restoran yg exactly kat depan Pacifi Hotel tuh..aha!!!! kedai ni ade jual 'haemultang' bagus2 tak payah susah payah nak gi jauh jauh ye..






Pada yg nak try boleh gi restourant ni ye....betul-betul kat tepi Pacific Hotel..


Antara menu yg ada....

boleh pilih 'haemultang' ni ye...



ni set tuk 3 org makan tapi cukup tuk kami 6 org makan..add on 'sun dubu' ngan telur seriously mmg sedap ok..makan time kebulur semua sedap..ekekke..total makan ni 50,000 won je tuk 6 org..akhirnye merasa la jugak dorang makan makanan korea ye..hehe...

3. Myeongdong 


Macam biase last day kat situ Myeongdong adelah 'must' place to go again before balik Mesia..so aku advice dorang wat last round trip and beli ape2 yg tak cukup lagi before balik and packing barang..my fren bought kasut 'skecher' which i think agak cheap tuk brand new item..hehe..senyum smpi ke telinga ko ye nat..hehe...

No comments: