Friday, June 22, 2012

[SOUTH KOREA] 9th Trip - Day 2

start seken day without proper itinerary..kenkawan sorry la ye..aku tak sempat nak wat pape pun sbb sibuk gaban menyiapkan assignment yg padahal smpi ke hari ni pun blum siap lagi..puhuhuhu..bajet gigih nak wat time kat koya sudahnye dek sbb penat jalan langsung x sentuh ok..


i wont gonna post byk gambo or explain byk2 sbb basically tmpt2 ni aku penah cite di entry2 before..cuma add on few recent pic of the places cukup la..


hari ni gi mane je kami? since aku tak plan so aku gi je mane yg sempat..ari pertama dah janji nak jumpe korean dongseng aku..gigih la dia nak jumpe ha wpun dah bekali kali jumpe..ekekkee....so janji ngan dia jumpe kat exit 3 Myeongdong at 10am..saje kuar lambat kasi dorang rest skit..dri situ jalan kaki je la ke namdaemun.


1. Namdaemun




nothing much here sbb bukan tmpt 'favorite' aku ..but a MUST visit for first timer..looking around..ask dorang to buy few survenior...hem!! mmg confirm barang-barang kat sini dah mahal..sbb gi ari ahad so few shop closed..rasenye lam 2 jam kut pusing-pusing..than walk back to Myeongdong..dgn suhu yg mencecah 27deg..aku rase panas la kan tuk org yg biase gi winter je..cewahhh..riak riak..




2. Myeongdong


so basically nothing much change to Myeongdong..except for those yg sblm ni penah lelah nak putus nyawa angkat beg turun naik subway tuk cross jalan skang dah ade alternative which is dah ade zebra cross...yeay!!!! giler best ok..got info from forumar Cari so aku gigih gi tgk betui ke ade...skali mmg ade okeh...bagus2..segala penat lelah akan bekurang ye..dr Sejong hotel jalan depan skit melepasi exit subway tuh..jalan depan lagi smpi nmpk Prince Hotel..bertentang dgn Prince hotel tu ade zebra cross..sila lalu lintas kat situ ye...nmpk nye Datuk Bandar dah mendengar jeritan serta keluhan warga2 travellor..gamsahamnida!!



finish ronda2..perut pun dah keroncong so dongseng ajak gi makan kat area2 situ..walaupun budak ni cap kelahiran Korea tapi dia bukan la kategori tipikal korean.  tak makan korean food ok...sengal sungguh pelik aku..ekeke..so we go for Japanese food...aku lak bukan into japan food sgt sbb dek tak suka makan raw food n also aku rase japan food ni pelik + tak pedas..banyak kadak plak..demi menjayakan keinginan budak debab ni..aku pun pi je la..not bad but still cannot go la sbb manis T.T..yg lain ok je bedalnye lapor sungguh gamaknye...lagipun hari ni hari aku start memulakan aktibiti membuli dorang..jalan kaki + naik tangga..kekekee...my oh my..how i miss those tangga..ekeke..


ape tah nama makanan ni..aebitong???? telan je la..oh!! ni boleh makan ek sbb udang + nasi.




habis makan gi lak next destination for them..


3. Gyeongbukgung Palace


taking few picture here..National Palace Museum of Korea tutup tak tau nape..construction kah??
ramai gilos tourist china ok..dorang je merata ceruk...masa ni kepanasan maksima kut..rentung lak rase diri yg sbbnye gelap gelita ni..ekeke...sgt daebak skali jalan-jalan kat outdoor time tgh panas2 rembang ni..timing tengahari lak tuh..huhu..sbb bajet dorang shop lama tapi nmpknye dorang just look around dulu (ni pun atas nasihat aku gak..haha) sbb akan dtg lagi pas survey barang...huhu...so lets get a glimpse of palace ni ye..



4. Insadong


next...after dorang dah penat lelah jalan sini..aku buli lagi dgn membawak dorang ke sini..since aku x de proper itinerary so aku just based on subway line..subway line tu ape lagi nearest attraction so here go...kami gi sini..dorang borong few survenior..ade satu kedai tu offer baju t's I LOVE KOREA 5000 won sehelai so borong la dorang skit..sbb kat namdaemun jual 6000 won sehelai..again..namdaemun dah jual mahal since jadi tourist spot ye..







jalan punye jalan..tejumpe air ni..lemonade..giler best ok sila try...pure lemon + air sprite..hhahaha..bleh buat kat umah ye..



tengah panas rembang ni sgt best ok minum dia..
since dongseng ade appointment lain so kami bepecah kat sini...dongseng aaa!! komapta!! i have a very pleasant day with you ^^ V

Dah abis ronda semua pun dah ala2 penat + lentuk2 ayam nak tido aku decide tuk bawak dorang balk la ye...tapi sblm balik tu sempat lagi menyinggah cuci mata kat Myeongdong lagi..hahha..malam masih muda k..during summer siang adalah sgt panjang..and paginye gile pendek..kul 3 pagi dah subuh..ku 5 dah cerah cam kul 8 pagi..sekian laporan hari ke 2

nextt..

No comments: