Tuesday, January 12, 2010

[SOUTH KOREA] 2nd Trip - Part 4

DAY 4 - NAMI ISLAND

Adess penat lak nak menaip panjang-panjang ha.....let's the picture tells the story bleh dak....
aku cite based on gambo ye...

Hari ke 4 ade destinasi special n jauh skit dr Myeondong..destinasi kami hari ni ke NAMI ISLAND..huhuhu..tmpt yg paling aku tunggu-tunggu..1st trip ritu dah pegi dah tapi kejap sgt and x bape nak best..kali ni nekad nak explore tmpt ni...macam mane kami pegi sini? of course la bukan sendri pegi since 1st time backpacker kan...direction semua dah ade cuma x brape nak confident pegi sendri sbbnye keluar dr kawasan yg ade subway..meaning ..kami kene pegi naik bus...so hari tu kami gunakan khidmat sorang dak student korea yg kami kenal thru forum...very very nice girl (thank you honey!!).  Dia dtg ke hotel kami n jadi tour guide kami tuk hari tu..so everything went smoothly since ade org guide...and aku ni pun since dah ade yg guide tak brape nak bother la tulis cam mane nak pegi ke sini...adessss..yg pasti kami naik bus smpi ke satu stesen bus yg besar and tunggu lagi bus tuk ke Nami Island ni...smpi kat stesen bus di area tu kami naik cab ke deck ferry tuk ke Nami Island..tu je le aku bleh ckp cara kami pegi...bus no bape semua xyah le tanye sbb x ingat...aku siap tido lagi lam bus tu..sesedo dah smpi..ekekkekeke

Tadaaa...dah smpi ke deck tuk naik ferry

Takes about 20 minit to arrive Nami Island...ni pintu masuk Nami Island.  Rege tix entrance n fees masuk is around 7000 won x silap aku..

Ni geng den..posing maut...aku x bleh bace karakter ape kat board tu..hahha

Aha!! ni la famous area tu...yg time Yoo Jin and JunSang naik basikal sesame tuh..romantik k..hehe

Huhuhuhu..cantik tak...tu kalo nak naik beskal yg couple cam kat bwh ni gilos mahal ok..lam area 15,000 won kut sejam..perghhh..baik aku jalan kaki wei..

Kebanyakan yg dtg sini family or couple la..tempat ni tenang je..

Nak jimat cost kami jalan kaki je pusing pulau ni ..agak semput gak arr..tpi still bleh cover semua area...since kami gi ni time summer so 'view winter sonata' tu tak kelihatan la ye..not bad gak gi time ni...

Huhuhu..pose maut...ekekkekee

Cantikkan tempat ni..ni la tmpt scene beskal junsang + yoojin tu..rasenye lagi cantik time summer kut...

Alamak kat 'heart broken' pun bleh gak la posing..huhu

ok, tempat kat bwh ni plak Winter Sonata Photo Gallery ..semua scene2 drama ni ade kat sini..so bleh la posing2 ye

Wuhuhuhu..aku suka mamat ni..2nd Hero drama ni..Kim Sang Hyuk..aka Park Yong Ha....giler comel ok...sukoooooooooo org comel2 ni..eke

Lepas gamak2 cam dah abis pusing and semput pun ilang kami pun bergerak la balik ke Myeondong semula..aku rase aku dok kat sini lam lebih kurang 5 jam gak le..ye la jauh kan..bukan slalu nak pegikan...siap makan bagai kat sana..tapau kimbap siap..ehehe..
Time dgn tour guide kami ni byk benda yg kami belajo dr dia..cam mane nak bli barang, ape yg boleh di makan semua and dia jugak la org yg bawak kami gi kedai brooch kat namdaemun tu..siap kenalkan dgn ajumma baik tu...huhuhu..sangat berterima kasih kat adik tour guide kami...gamsahamnida dongseng.......proses nak balik sama macam proses nak pegi..naik cab ke stesen bas pastu tunggu bas ke next stesen..lama gak la kami tunggu bus nak balik..since dah bejalan lama kat situ penat gak le atas bus..semua membuta wei..akakkaka...tgk2 dah smpi je...

Time nak balik tu adik tour guide bwk kami singgah ke Dongdaemun..nak ajak makan katanye..lapor gile.........Tadaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! dia bawak kami makan benda ni...'Haemultokjim' = seafood...perghh gaban sedap..menjilat jari..ekeke...adik tu cakap yg ni bleh makan sbb ni seafood..adik student kat koya dah stay lebih kurang lam 4-5 tahun kat situ..best gilo..

ha lagi lagi nak cite...disebabkan byk sgt so kami x abis makan..kuali ni beso tau..bleh makan lam 5 org gitu..kami ni ber4 je...so bile x bape nak pegi dah bukan sbb kenyang tpi sbb pedas...last2 adik ni soh la ajuma tu jadikan nasi goreng..begini rupenye...superbbbbbbbbbbbb...sedap wei..bajet makanan ni lam 35000 won tuk 4 org makan...mmg byk hokey..

Ni la menu kami tuk hari ni lepas berhempas pulas gi Nami Island yg jauh tu ...tapi overall mmg puas ati la...since destinasi hari ni jauh so x banyak tempat bleh pegi sbb penat n jauh..so mmg wajib arr satu tmpt je bleh cover...habis je makan hari pun dah malam so kami balik lepak-lepak kat hotel...adik pun tumpang tido sama situ sbbnye dia dok kat Incheon so nak balik mlm tu tak sempat..borak2 lama dgn dia..tanye few tips...