Sunday, September 13, 2009

[SOUTH KOREA] 1st Trip - Part 1

Destinasi pertama yang ada dalam kepala hotak aku time tu tak lain tak bukan negara idaman kalbu SOUTH KOREA

Kalo tak silap dgn tarap memory aku yg tinggal 70% ni aku rase 1st trip aku tahun 2007. Masa tu aku baru je mula keje..baru je nak pegang duit gaji tapi angan2 dah tinggi dah time tu. It happens masa aku mula mula berjinak masuk kat dlm forum CARI. Time tu terjumpa thread travel ape lagi aku yg gigih ni gi la join..sampai la one of the moderator wat offer to all the korea lovers tuk buat trip Cari..wohohoh..masa tu cam dream come true la..since nak gi sendrik cam takut gilos lagi so ni peluang la ni..gigih la aku gi cari duit simpan gaji tanak shopping hape pun tuk merealisasikan impian nan satu.
Mula mula jumpa dak2 forum ni masa 1st meet up tuk discuss pasal hal projek kami ni..tempat meet up SEOUL GARDEN, plaza pantai kerinchi.


Ni 1st time bersua muka dengan semua org..happening gilos...suka..suka..^^V.

Cut short la ye...after discuss, we agreed to take travel agent package untuk keselamatan bersama since sorang pun tak penah pegi lagikan!! ^^;;;..tak silap aku time tu ade lebih kurang dalam 15 orang kut.



Discuss punye discuss keluar la tarikh 25 February 2007 til 2 February 2007 (6 days 4 night). Excited giler hokey…my 1st flight gi sana naik Korean Air.
Hahahaa..sbb tu pakej kami ni mahal skit..around RM3400+ aku pun x ingat figurenye since blog ni nak kene retype mmg la aku lemahkan bab memori ni..kene tambah RAM..ekekkekekke

So pada hari yg ditetapkan tu betolak la kami rombongan cik kiah…excited tarap gaban..1st time ni nak naik flight + gi korea..huhu…




P/s: kualiti gambo tidak berapa memberangsangkan since time ni guna compact camera je!! ^^




Flight tu dijadualkan jam 12 tengah malam..yakni dah nak masuk next day nye..(aishh! Gambo tix flight udoh takde..ish..ish…T.T) so arrive Incheon International airport the day after…

Smpi je kat pintu nak kuar flight tu..haaaaaa!! tu dia meremang bulu roma..sejup tarap gabann..1st time gi negara orang nak2 lak time winter..perghh!! mmg la terasa jakun yg amat..ekeekkekekekkeke…

Smpi je kat sana dah pagi dah..rasenye around 8pagi…time ni tunggu je la kat arrival hall smbil memandang ketakjuban sbb dah smpi Negara idaman.




smbil tunggu2 tu datang la tour guide kami…namo eh..BEN…very nice ajushi indeed..bleh speak London ok..ekekkeee..

So kami dia bawak ke bas kami…..so meh nak citekan kemane je aku pegi dari hari pertama hingga la balik..

* to be continued...di sebabkan kesengalan blogger nak upload gambo aku feedup sekejap rini...nnti smbung lain...

No comments: