Wednesday, January 11, 2012

[SOUTH KOREA] 8th Trip - Part 3

cite day 3 lak (31/12/11)....eh! rajin lebey lak aku...


penceritaan kat blog aku ni lebih pada gegambo je sbb aku suka letok gambo bebanyak pastu baru cite..gegamak internet kat umah tu slow n loading lambat ..mintak mahap le ye sbb umah den loading laju je...ngahhaahhahaha...continue


Mane lak merempit rini?


wooo rini ade tambahan partnerzzzz...ekekke..disebabkan keterujaan Cik Gadget tibe2 dia 'menghadirkan' diri ke koya..ekekkekekke...pasai ape? bior le rahsia..ekeke...hanya kami insan insan 'insane' je akan buat keje2 gini akakak..ade aku kesah?? duit aku, aku punye suka..theheheh..(sedikit kerek disini)..so arini ade few places yg kami nak gi...kene nunggu dulu le cik kak sorang tu smpi..sib baik dia smpi pagi tuh..sementara menunggu dia sesat barat mencari stesen tuk benti kat area ajumaa ghouse tu kami dok lepaking smbil tgk tibi ritu..dia smpi je mission jalannnn..macam biase..kak jel dah menyediakan bekfast tuk adik2 ni (sayang kak jel..ekekke)..dah kenyang semua so kami pun start gerak..split lagi..masing2 wat hal masing2..gembira2 sendrik k....


1st destinasi?  Dream Forest...sape tgk running man? ha sini le salah satu lokasi dia k..best k..nak gi sini xde le susah sgt..(Sebab ade cik GPS..ngahahah)..cane nak gi sini..naik subway turun kat miasamgori..



pastu naik bus no. 011 ke 09 and turun kat station dream forest..sekian..oh! ade lagi..nak smpi ke sini x de le jauh sgt pun..dari subway station tu naik bus ke sini amik masa lebih kurang lam 20 minit kut cam tu la..tambang pun ciput je lam 2000 won ke 3000 won cam tu pakai T-money je k...aha! kalo naik bus pakai t-money swipe je kat tmpt yg disediakan..and masa nak turun tu pun swipe balik kat pintu nak turun tu dah disediakan tmpt tu swipe t-money ye...tapi kalo lupe ke wat tak tau je turun je la dari bus tu..akakkakak




hah! dah smpai pun..ni ade neighborhood map so nak gi mane2 bleh la jenguk kat map ni ha..sila snap gambonye



nnti turun bas kat seberang jalan so dah bleh nmpk dah nama tempat tu ha beso gabak je..so cross je jalan tu smpi le kat Dream forest ni...


Nape nak gi sini? motip?? well..bile Cik GPS membuat itinerary dia akan menerapkan elemen-elemen hutan belantara dan taman-taman yg TERLAMPAU BESO untuk diteroka oleh rakan2nye..cuntuhnye...previous trip = naik mount umyeon smpi sorang member semput kat atas tu...lagi...jalan kaki the whole hangang park smpi nak tekucil urat kaki aku...lagi..sape tefikir nak naik panjat tangga smpi ke Seoul tower yg mane org lain naik cabel car tapi kami panjat tangga sampai nak pitam semua org..dan macam macam lagi la aktibiti yg memerlukan urat kaki anda kejang.....tapi aku suka je wei Cik GPS dgn kekretifan ko mencari tempat tempat tu semua....akakkak..dan paling baru ni jalan kaki 750m tuk cari Seoul Forest and latest yg ni la..tpi ni jalan skit je..ekkee..( nntikan kemunculan tempat2 baru yg mencabar jiwa dan raga daripada cik GPS..kemanekah???...tunggu!!)

k meh tgk ape yg ade kat sini..best je sbb aman damai..x dok pencemaran kekdahnye..dgn angin2 yg ketak lutut best jalan sbb xkan bepeluh kekdahnye..mekap pun maintain..akakkakaa






ni cam sungai kecik tapi dah beku kekdahnye..ingat cam nak pijak2 tapi insuran nyawa takde so elakkan la dari memijaknye ye..


Jom jom ..kita tengok ape ade kat situ k..partnerzz cakap aku harmonise dgn keadaan sekeliling dah macam kaler lalang tu jugak...sengal je..akakakaka..bile aku nengok gambo ni hahaahaha..mmg betui..kalo melekat kat lalang tu dah serupe kaler nye..weiiii winter coat baru bli hokey kat forever 21 (erk! perlu ke nak bitau?akakkaka)


sila sila bace direction ke hala mane nak pegi ..dun wori english ade je wpun tak bape nak betui..ekeke




jalan-jalan lagi jumpe lak umah ni...memula ingatkan umah skali rupenye shrine ..k la xpe..skali nampak lak org tengah belakon kut??? ke documentary kut?? ntah...




sesambil tuh meh ronda2 layan perasaan kat sini...so far yg aku nmpk org yg meramaikan taman-taman beso gini mesti le ajuma n ajushi yg gi jogging2 bagai kan..nak tgk hat muda2 xde kut...mostly family byk anak2 ronda2 je la..





posing-posing lagi dengan dak2 ni..dah x de org tulung tangkap kasi snap letak atas batu je le..ekeke.janji ade gambo be3.


jalan lagi jumpe tempat ni..menarik! macam kolam la tapi dah beku...


nampak ade few orang yg dok gi jalan atas tu adesss seram k...mula2 cam menarik n cam nak try..tapi mcm aku cakap..insuran nyawa takde so tak payah sibuk nak gadai nyawa..ngahahahha....kang beku lak dlm kolam tu x de org nak tulung..huhu








memang seyes beso la taman ni...cantik pun ye..tapi cafe byk tutup sbb ni kan sehari before new year mungkin ramai yg dok keje or cuti dengan family so mmg xde org sangat la...sambil2 jalan tu aku disapa dek dua orang ajuma yg jogging2..adessss ckp korea????? akakkakakkaka..mula2 layan kan je la..cakap cam ayam ngan itik..pastu bile dia start cakap stok panjang2 aku dan nganga dah..skali tu aku panggil Cik Gadget yg terror spekang korea ni kasi cakap sama ini makcik...kakakakakakkakaka...(kekdahnye aku paham dia cakap tapi bile aku nak cakap balik tu agak gagap sbbnye belajo tak abis cikgu dah pindah akakakakkaka)

gelak je ajuma tu bile aku kata aku tau ckp skit2 je..puhuhu...malu malu...
Cik Gadget & Cik GPS tima kasih la sbb menarik perhatian ajuma tu dari beborak dgn aku pastu aku gigih dok wat2 snap gambo demi mengelak dari di tanye..akakkakaka..sengal
 


k macam aku ckp tadi purpose dtg sini sbb cite Running Man penah wat kat sini....aha! cite sal running man, sape penah tengok? giler lawak babas ok..aku kalo tgk non stop (disebabkan aku 'kaum yg terlambat' mengikuti cite ni yg dah ade 75 episode so aku mulakan la mengkhatamkan satu per satu episode tu) bleh layan dari kul 8 pagi smpi ke pukul 1 pagi besok nye...giler putus urat perut gelak..adesssss...seyes lawak ..sila tengok ye...melalui cite ni la Cik GPS byk dpt inspirasi tempat2..huhu..bijak2..



 hem..time ni suhu is -5..beku2 urat tangan





ade sesuatu yg unik kat atas ni..ade observatory deck..menarik rupe paras dia..mari2 naik..aha! ada lift selamat kaki..



Lif pun unik..hehe...demi nak merasa naik tangga jugakkan so naik la separuh selebihnye sila naik lif untuk menjaga urat saraf..



 Nampak tak kotak yg kat atas tuh..ha tu le observatory deck dia...unik kan..memula aku tengok ape ke bendanye tuh? macam2 la dorang ni demi nak create benda yg unik kan...tapi yg bagusnye semuanye terjaga dan x dok pun vandalismkan..


wow!! rupenye kat sini pun tmpt shooting IRIS kah? thehehe...merata rata lak tmpt cite ni ha..ekeke...layankan je le..



view dari bawah ..kecik je pun tmpt ni ha...tapi unik le..


kalo tak tau nak gi mane bleh je guna map ni ha.....pusing2 ikut ape yg ade ye


ni lak dari tempat observatory tu ye..


ha penuh la gambo2 dorang kat sini pun ha..cite ni tak brape nak 'into ' le..sbb abang 'buyong' yg blakan bak kate Cik GPS..eeke..lawak lak..



bangku ni cantik..oh! ni tempat duduk ye...bleh duduk2 sini..kat IKEA takde lak jumpo ha..kalo tidak mau gak beli sebijik..

kat cermin tu dorang dah siap buat spot2 yg boleh dinampak dari deck ni..antaranye tmpt ni..sbbkan berkabus so mmg x nmpk ape le kan...motip aku amik ni? aku pun x pasti sbb tingkat kat nampyeon yg ade kat army skang kut..akakakakakkakkaa..


dah abis ronda semua so decide to gi ke next place lak....dak tu dah x sabo2 nak pegi ha...baiklah..takat ni je gambo kat dream forest ye...nak balik cane? tunggu balik kat tmpt bus tadi n naik bus yg sama...smpi le kat subway tu ..senang je k..

penuh dah gambo ha...next entry la ye..

No comments: