Wednesday, May 12, 2010

[SOUTH KOREA] 3rd Trip - Part 1

Day 1 (Jakarta - Malaysia - Korea)
Walaaaaa...I'm now at my second destination. Atas alasan ape pun aku pegi x penting yg penting aku pegi..akakaa..Bertarikh 1 Mac 2010 - 7 Mac 2010...it's my 3rd Trip..time ni still lagi winter so giler sejuk k..
Ape perasaan nye?  Penat gilossssss..
Turun naik flight mmg penat giler. Turun dari flight Jakarta trus naik ke korea plak..2 jam + 6 jam = 8 jam..
Bengkok lutut aku weii..wadus wadus..ni gara-gara ikutkan sangat kata hati tu ha..amik ko..nak burn x bleh..gilor ape nak lebur duit cam tu je..
This time mmg lone ranger..sorang2 je dari Mesia ke Korea tah mane dpt keberanian tu tah..since 'partners' yg lain dah pegi dulu tuk attend concert kat sana..ekeke...disbbkan aku gi Bandung dulu so aku ditinggalkan..eekeke

Hampir-hampir telepas flight ni...perghhh! kalo nak transit sila pastikan gap waktu nye jauh ok..putus nyawa dok berlari kat epot yg beso gabak tu..sib baik la sempat.  Problemnye bile flight dari Jakarta delay for 1 hour adess  dah x keruan kat sana..ekeke..mase smpi kat kaunter tu pun jenuh gak tu nak suruh org MAS bukak balik kaunter tu sbb dorang dah close..aku x kira masa tu ade lagi sejam so ape alasan dorang tanak kasi aku masuk n lagi best aku dah cek in siap2 kat Jakarta..so no excuse..akakakakaaa.....cot cet cot cet ngan org kat kaunter tu sib baik lepas. 
Kesian lak dgn sorang mamat sebelah aku yg ade problem yg sama dgn aku tpi dia tak dapat naik flight tu ..nasib aku baik skit sbb dah cek in awal-awal.  (since aku kerap juga ada problem dgn flight so byk skit la experience aku dpt..pepandai la kene survive k teknik2 menjawap itu penting..ekekke)

So naik la aku Korean Air dgn aman nye..since flight malam so mmg sedap la tido..lagi lagi lagi best sbb dlm tu mmg x ramai passenger sit aku mmg kosong la ..dah le kat sblh tingkap so mmg ade 2 je la seat dia...perghhh siap baring ok..hahahaha..penat yg amat....
lagi pathetic bile aku kene dierhea plak..tah ape aku makan kat Jakarta time balik tu abis satu ari sakit perut je...adessss problem weiii 6 jam tu nak smpi korea...smpi aku dah larat dah aku call stewardess tu mintak pain killer...perghhh kemain baik sopan santun lagi dorang...i likeeeeeeeee...1st class layanan ye...i love Korean Air..tapi bab nak bayo fare dia je le yg pejam mata.  Awek cun dtg bawak panadol gamaknye kasi reda skit....pastu selang sejam ke 2 jam dia dtg tanye ok ke tak..sgt caring..ahahaha...seyes sib baik aku telan ubat tu kalo dak x tau le jadi ape..ekekkee..
smpi kat sana biase le dah pagi so trus tuju gate no 5 tuk naik bus..time smpi tu tgh ujan ..humanggggggg gile sejuk weiiiiiiii...mcm mandi dgn ais batu je..time turun depan sejong hotel nak ke taxi stand tu tepakse le redah ujan sib baik x lebat sgt.  Smpi situ ade teksi ..so  mintak tulung teksi tu tunjuk jalan dia bgtau tpi sudahnye aku ckp aku nak naik teksi je la..so dgn baik atinye ajushi tu hanto le ke guesthouse tu..ingat nak jalan kaki je tpi sbb ujan x yah le..kali ni aku dok kat Namsan GuestHouse.  Tempat baru so mmg aku x tau la direction sgt.  Sib baik pakcik teksi tunjuk kalo tak jenuh gak la aku dok cari ....giler jauh wei naik bukit...hahahhahaha...dah le beg beso.
Sampai je trus jumpe kenkawan kat bilik..waaaaaaaaaaaaaaaaaaa legaaaaaa weiiiiiiiiii dah smpiiiiiiii...hilang semua sakit perut..akakkaka



Hari tu aktibiti aku start dengan gi ikut dorang jenjalan....1st kami ke karaoke (norebang lam bahasa koreanye). Tmpt tu nama dia Everysing kat area Myeongdong. Best situ sbb ade jual merchandize S.M entertainment.

Bleh tgk kat web ni.. http://www.everysing.com/

Pastu dah abis melalak kat situ kami gerak ke tmpt lain plak..ekekekeke...aku tak nyanyi pun sbb x brape nak cun suara hari tu..akakkaa..



Since trip ni aku 'menumpang' je ngan partner yg lain so aku abit lost tentang tempat yg nak dipegi..so aku just follow dorang je..ekeekke..


Kami menuju ke arah Apgujeong ' kota mewah' tu kunun2 nye. Nak gi mane lak ni?


ok la..frankly speaking trip kali ni more on 'idol' punye trip..hahhaha..so that's why i'm a bit lost..hahahaa..sbb aku last minute nak join..theheehe..


Ok finally bile dah jumpe tmpt tujuan baru la aku tau, nak gi kedai icecream rupenye? Guess what? It belongs to Mickey Yoochon (DBSK)..Nama kedai ni Time Out...woooo patut arr..dak 'partner' punye retis..ekekkee..so dlm kesejukan makan ice cream..boleh???..boleh je..akakakakaka...so itinerary success.....NEXTTTTT...


Ni le dak Yoochun tu....hehe


Pusing-pusing kat area Apgujeong kejap smbil lepak-lepak kat Coffe house...meh kita minum dulu...suka la lepak kat cafe2 dorang le cantik..terasa cam org kaya lak..akakakakaka....tgk2 comel kan.....




Next place is "CreBeau-J". Pebenda tempat ni wei?? aku pun mula2 x bape pasti smpi le bile dah jumpe tempat tu..rupe-rupenye ni salon kecantikan Jaejung (DBSK)..woooooooooooo..begitu rupenye..lam partner ni setiap seorg ade kesukaan dorang yg berlainan..tpi yg pasti retis yg aku suka dorang tak brape nak 'into' akakkakkaa..kejam wei korang!!! akakaka...aku tau la korang suka 'idol' je tapi ni lagi hebat dr idol tau retis aku ni..akakkakaka

So meh kita tgk ape ade kat dlm ni. Nak masuk agak susah sbb dia kat dlm kondo so kene ade password bagai tuk masuk lam building ni..so sape fans kipas susah mati (die hard fans) dengan senang lenang bleh jumpe bangunan ni and masukkan password..tecengang gak la mane dorang dpt..akakka..mase kami nak masuk tu ade gak 2 fans Jepun so dorang la yg key in kami ikut je..

Tadaaa..smpi destinasi. Basically takde ape pun just saloon biase yg offer service kecantikan ..tu je..so mase dtg tu ade la kakak jaejung so kami snap la gambo dgn dia..eehehhehe..ade gak few merchandize tpi rege dia mak datuk mahal ok..senyap aku kat situ..tak kose nak bli..akakkaka..tempat dia aku tgk ingat sbb ni based on direction 'partner' yg mmg die hard fans dia..aku folow je..ekkkeke..


Time datang ni kakak jaejong ade ..ekekekkee....








Meh posing kat muka gabak dia..ekekkekeke
walaupun dia bukan 'calon' pilihan tapi takpe la.....dah dtgkan snap je la..ekekkee

wooooooooo ni rupe rupenye family dia.....dia paling 'jelita' skali..huhuhu



Baju ni comel sgt tapi masalahnye dorang tak jual satu-satu...kene beli byk-byk...mahal giler plak tu..x dapek leee



so hari tu hanye ni je le..balik tu lepak jap kat Myeongdong pastu balik hotel tidoooooo..aku penat giloss....

* Few pictures taken from my 'partner' collection..chingguya!! pinjam ye skit..

No comments: